fhgsddgfhjdfcghhfgxgxcvf

środa, 23 grudnia 2015

Trochę grafiki

Grafika jeszcze z wakacji, o której zapomniałam przy pisaniu poprzedniego posta:


Wnęka oklejona plakatami zwróciła moją uwagę rok wcześniej we Wrocławiu i od tamtej pory planowałam ją wykorzystać. Właściwie to nawet nie zmieniałam ustawienia plakatów. Ot, takie gotowe tło, żeby przerysować i kogoś wstawić. 


Grafika w pewnym sensie przełomowa. Postać wymyślona parę ładnych lat temu, a mimo to nigdy nie pojawiła się oficjalnie na żadnym  moich rysunków z prostego powodu - żaden mi się nie udał. :P  Serio. Od dawna miałam dokładne wyobrażenie, jak on ma wyglądać i przez kilka lat co jakiś czas podejmowałam bezskuteczne próby przelania tego na papier. Czasami na etapie wstępnego szkicu wydawało mi się, że "coś w tym jest", ale całe podobieństwo uciekało gdzieś w trakcie rysowania i w końcu wychodził ktoś zupełnie inny. Ale można uznać, że tym razem w końcu jestem zadowolona z efektu. : ]
Nawiasem mówiąc, koleś ma siostrę bliźniaczkę, którą rysowało mi się nieco łatwiej, ale ona również została gdzieś na etapie szkiców.
I mała prośba: byłabym wdzięczna za komentarz, na ile lat wam wygląda i z jakimi cechami wam się kojarzy. Kto sam rysuje, ten wie, jak przydatne są takie informacje. : )

Na koniec moje zadanie ze studiów: kartka świąteczna wykonana w jednej z technik graficznych. Tym razem jest to akwaforta, czyli coś niesamowicie upierdliwego. Cynkową płytkę pokrywa się werniksem, a gdy wyschnie, igłą wydrapuje się na niej rysunek. Potem trzeba to przez chwilę trawić w kwasie, dzięki czemu wydrapane linie stają się wklęsłe i po wyczyszczeniu z werniksu można w nie wetrzeć farbę.
Sama kartka mało skomplikowana, ale zależało mi, by zdążyć przed świętami i nie miałam weny na wymyślanie czegoś bardziej ambitnego.


No i przy okazji - wesołych świąt!  :)

6 komentarzy:

  1. Chłopak mi wygląda na 20 lat, ale może być i młodszy. Wyraz twarzy ma trochę drwiący, trochę łobuzerski. Pięknie narysowałaś włosy, wyglądają bardzo realistycznie.
    Wesołych świąt. :D

    OdpowiedzUsuń
  2. Jakie to wszystko cudne! Moim faworytem jest praca z wnęką oklejoną plakatami, lubię takie prace. Piękne kolory, trochę tajemniczości! :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Powiedziałabym, że bohater z grafiki już wszedł w wiek dojrzewania, choć ma w sobie jeszcze trochę cech chłopięcych, ma powiedzmy 17-18 lat. Spojrzenie ma zadziorne i jest pewny siebie.
    No i muszę dodać, że choć nie jest mocno realistyczny, to wygląda bardzo naturalnie. Najbardziej widać to we włosach i spojrzeniu, a także w brwiach i ułożeniu ust.
    Uroczy pierniczek! :))

    OdpowiedzUsuń
  4. Hhhho, wnęka z Wrocławia :3!
    Chłopak jak dla mnie jest jedną z tych postaci, które są po 20-tce, ale są chłopcami w serduszku, przez co wyglądają na 17-18-latków. Ewentualnie po prostu faktycznie ma 17-18 lat ;D. I jeśli w pierwszym przypadku starszy sprawia wrażenie młodszego, tak w drugim, kiedy patrzę na niego jak na 17-latka, wydaje się być dojrzalszy, poważniejszy.
    Wygląda na złodziejaszka. Włamywacza. Ale takiego uczciwego. Kradnie z głodu, ale jak Alladyn, kiedy zobaczy na ulicy biedną sierotkę to podzieli się chlebem.
    Nieokrzesany, ale szarmancki przyszły adept quasi średniowiecznej szkoły magii. (Jak widzę takich chłopców to od razu kojarzą mi się z książkami o magach ;-;)
    <3
    Ich

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Skojarzenie z magią ok (skąd, wtf?! xD) ale reszta niestety kompletnie nie. :D Może poznasz prawdę za jakieś 30 lat, jak mi się uda napisać książkę. xD

      Usuń
  5. Podziwiam wytrwałość przy ostatniej pracy - z pozoru może nie wygląda, ale sama dobrze wiem ile trzeba włożyć cierpliwości, by wyszło coś ładnego tą techniką.

    OdpowiedzUsuń