fhgsddgfhjdfcghhfgxgxcvf

środa, 28 maja 2014

Rysunki różniste

Wrzucałam tu już jakieś węglowe szkice. Teraz czas na coś poważniejszego, a w dodatku nadzorowanego w trakcie powstawania. 100 x 70.
  

Myślę więc, że już mniej więcej ogarnęłam, o co chodzi w tej technice.Największe możliwości daje używanie kilku rodzajów węgla, ale trzeba uważać z kolorem. Wybrałam sobie (spośród wiekowych kawałków węgla) kilka, które wydawały mi się takie same. Po roztarciu jeden z nich zrobił się brązowy. W końcu przyniosłam z domu własny węgiel, któremu bardziej ufam i starałam się zatuszować różnicę w kolorze, co nie udało się do końca. Na tym tutaj tego nie widać (na potrzeby dobrej jakości zdjęcia). Tak czy inaczej, węgl jest zdradliwy i lepiej korzystać z jednego opakowania czy firmy.

Dwa ołówkowe studia postaci na 100 x 70. Podobieństwo praktycznie żadne, ale to już wyższa szkoła jazdy. Mam nadzieję, że to wybaczą.


A teraz praca plenerowa sprzed roku. Ze względu na technikę (szary papier, biała kredka, ołówek) ma w oryginale dosyć ograniczona skalę walorową, więc wrzucam wersję z podrasowanym kontrastem, która ma szansę się komuś spodobać. Do tej pory uważam, że to miejsce i to ujęcie było idealne do narysowania, żałuję jednak, że nie zrobiłam tego w innej technice. I niestety, zwalona perspektywa, ale z tym już nic teraz nie zrobię. 50 x 70.


I na koniec coś, co znalazłam ostatnio, a o czym zupełnie zapomniałam. Miała być bardziej zaawansowana ilustracja, ale nie wyszło. Zachował się za to fragment tego oto ożywionego gargulca.


Szary papier (ale dużo jaśniejszy, niż poprzedni) ołówek i biały pastel (hah, nadal mnie śmieszy rodzaj męski, ale cóż poradzić xD).

5 komentarzy:

  1. swietna krecha no i na takich duzych formatach wszystko.. to robi wrzenie:)
    co do postaci.. moze i podobienstwo zadne, ale bardzo ladne proporcje:)
    Plenerek ekstra!!!

    OdpowiedzUsuń
  2. Od razu Ci mówię, podoba mi się ta "włosista" kreska. Może włochata bardziej brzmi po polsku :) Ale ogólnie mi się podoba ^^ Jak zawsze. Zwłaszcza, że wczoraj zaliczyłam Rysunek na mojej uczelni na 5 z wyróżnieniem, więc jestem wyczulona. I może będe rysownikiem, a co :D Ha ha ha, wątpię :P
    Nie wiedziałam, że jest kilka rodzajów węgla. Jak widać człowiek uczy się przez całe życie ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. A w którym miejscu jest "włosista kreska" bo nie jestem pewna, co masz na myśli? :D

      Usuń
    2. Na postaciach, na ich ciele, w tle ;)

      Usuń
  3. Najbardziej podoba mi się szkic kobiety. Po prostu go uwielbiam. Udała się perspektywa, modelka wygląda naturalnie i ogólnie rysunek ma "to coś".
    Oczywiście reszta tez mi się bardzo podoba. Podziwiam cię za ten krzak z plenerówki, bo wyszedł bardzo ładnie i realistycznie.

    OdpowiedzUsuń